Norwegian Air, pasărea foenix ce a renăscut după faliment. Norwegian Air Shuttle este o companie aerienă de tip low-cost din Norvegia. Sediul său se află în Fornebu (suburbie Oslo). Aceasta operează preponderent zboruri pe piața locală, dar în același timp, oferă rute europene și internaționale către SUA ,New York, Los Angeles, Lauderdale Fort și Tel Aviv. Rețeaua de rute Norwegian include 331 rute și 120 de destinații în Europa, Africa de Nord și Orientul Mijlociu. Compania a fost fondată în anul 1963 sub un alt nume, dar de-a lungul anilor, modul de operare s-a modificat și în anul 1993, compania aeriană a declarat faliment. După 9 ani de muncă și investiții, compania s-a renăscut cu numele Norwegian Air și astăzi, este una dintre cele mai mari companii low cost din Europa. Flota Norwegian Air este compusă din 51 de aeronave, de tip Boeing 787-8, Boeing 737-800W și Boeing 737-300.
Bilete și plăți. Norwegian Air oferă tarife scăzute, iar pasagerii pot chiar să-și selecteze locul preferat, acest serviciu fiind inclus în prețul biletului. Rezervarea unui bilet poate fi făcută online, pe site-ul companiei https://www.norwegian.com/ sau online, pe alte site-uri de bilete avia. Biletul poate fi plătit online, folosind un card de tip Visa, MasterCard, Maestro și PayPal .
Check-in și orar. Clienții Norwegian Air au două posibilități de a face check-in-ul: online și direct la ghișeele de înregistrare ale aeroportului. Înregistrarea în mod online este mai simplă și oferă mai multe beneficii precum selectarea locului dorit și economie de timp. Check-inul online începe cu 24 de ore înainte de zbor și se încheie cu 45 de minute înainte de decolare. Cartea de îmbarcare trebuie printată și prezentată în mod obligatoriu la aeroport, iar dacă omiți acest detaliu, lucrătorii de la aeroport sunt obligați să printeze gratuit documentul.
Bagaj. Numărul de bagaje permis este direct proporțional cu clasa tarifară aleasă de pasager. Bagajul de mână inclus în biletul tarifar din clasa economă trebuie să aibă dimensiunile maxime de 55 x 40 x 23 ( împreună cu roți și mânere ) și greutatea maximă nu trebuie să depășească 10 kg. Excepție face călătoria din și spre Dubai, unde bagajul trebuie să cântărească maxim 8 kg. Bagajul de cală trebuie să respecte anumite dimensiuni. Pentru clasa economă se acceptă o singură piesă de maxim 20 kg și dimensiunile de 250 x 79 x 112 cm . Pasagerii din clasa Premium pot lua la bord 2 bagaje de cală de maximum 20 kg fiecare și dimensiunile de 250 x 79 x 112 cm. Pentru bagajul suplimentar, pasagerii achită o taxă de 15 EUR .
Opțiuni pentru confort. Norwegian Air este dotată cu două clase tarifare : Clasa Economy și Clasa Premium.
Pentru cursele lungi, clasa Premium este cea mai bună alegere, oferind:
Clasa Economy oferă:
Animale de companie. Taxa de transport pentru animale de companie este de 70 - 90 EUR (online) și 85-100 EUR (la aeroport) pentru un singur animal de companie.
Pisicile și câinii pot călători doar spre următoarele destinații :
Animalele de companie pot zbura în cabină, alături de pasager, într-o cușcă șpecială cu dimensiunile de 125 x 81 x 86cm ce nu cântărește mai mult de 7 kg ( animalul + cușca ). Totodată, dacă animalul cântărește mai mult, el va fi transportat în cabina specială pentru bagaje.
Emoțiile pasagerilor ce au trăit experiența Norwegian Air.
Am zburat din Helsinki la Barcelona și înapoi. Acesta este cel mai bun low cost din viața mea. Flota este actualizată, saloane curate, organizarea normală a îmbarcării, înregistrarea rapidă (făcând totul singur), stewardesele amabile. Dar nu uitați că aceasta este o companie bugetară, așa că cine așteaptă „pui / pește” și un pahar de vin de calitate secundară este puțin probabil, aici mâncarea și băuturile sunt contra cost. Dar acest fapt pentru mine nu este fundamental atunci când aleg o companie aeriană. Bagajele de cală au ajuns la timp și asta mi-a lăsat dorința de a scrie o recenzie pozitivă. Sunt foarte mulțumit.
Am zburat la Stockholm (DY 4546) și înapoi la Copenhaga (D8 3790). Am fost foarte mulțumit de cursă. În avion funcționa WI-FI gratuit, iar bagaje de cală au fost livrate foarte rapid . Aeronavele sunt noi de aproximativ 5 ani. Mesele desigur contra cost, dar biletele nu sunt relativ scumpe. Recomand compania aeriană.
Am zburat cu Norwegian Air de la Vilnius la Stockholm. Când am făcut check-in-ul online, am fost plăcut surprinsă ca mi-am selectat gratuit singură locul dorit. Iar bagajul meu era mai mare de dimensiuni, decît este permis, îmi era frică că voi plăti suplimentar. Dar nici măcar n-au verificat greutatea bagajului, efectiv a fost foarte bine. În aeronavă este curat, miroase plăcut și chiar este wi-fi gratuit, doar că lucrează prost. Mâncarea și băutura este cu plată. Dar în rest, foarte demn pentru o companie low cost.
Nu recomand această companie aeriană. Am avut zborul planificat din București spre Stockholm, făcusem check-in-ul online și totul a decurs cu bine. În ziua decolării, am ajuns la aeroport cu 3 ore înainte de decolare. Dar surpriză, zborul meu a fost anulat pentru a doua zi, iar eu n-am primit nici un mesaj de avertizare, nimic. Am încercat să discut cu reprezentanții firmei, dar nimeni n-a putut să-mi dea un răspuns concret. În final, am pierdut o zi din vacanța mea programată în Norvegia.
Zborul meu a fost în iulie cu Norwegian Airlines de la Varșovia la Malaga. Au rămas doar impresii pozitive. Decolarea și aterizarea a fost la timp, personalul este foarte atent. Când avionul a ajuns la altitudine a fost conectat internetul, iar pe panourile informative, puteți, de asemenea, să urmăriți unde zboară avionul, cu ce viteză, la ce înălțime. Nu au existat probleme cu bagajele. Companie grozavă. În viitor voi zbura doar cu Norwegian Airlines.